پرستار سالمند و پرستار بیمار در منزل - 2
پرستار سالمند و پرستار بیمار در منزل

لینک دوستان

آمار سایت

  • افراد آنلاین : 2
  • بازديد امروز : 11
  • بازديد ديروز : 7
  • آي پي امروز : 9
  • آي پي ديروز : 6
  • ورودی امروز گوگل : 0
  • ورودی گوگل دیروز : 0
  • بازديد هفته : 63
  • بازدید ماه : 234
  • بازدید سال : 1,146
  • كل بازديدها : 3,918
  • ای پی شما : 18.118.37.240
  • مرورگر شما : Safari 5.1
  • سیستم عامل :
  • كل کاربران : 0
  • كل مطالب : 24
  • كل نظرات : 0
  • امروز : جمعه 28 اردیبهشت 1403

اطلاعات کاربری

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟



عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آرشیو

آخرین عناوین

در ادامه مقالات گذشته در مورد درمان و ترک اعتیاد به روش سم‌زدایی به بیان مکانیسم و عملکرد سم‌زدایی در درمان اعتیاد می‌پردازیم:

مکانیسم و عملکرد سم‌زدایی

در تمامی روش‌های سم‌زدایی یک اتفاق مشترک رخ می‌دهد. با عدم مصرف مواد توسط شخص مورفین موجود در بدن به تدریج از سطح سلول‌ها جدا شده و وارد خون می‌شود، با گذشتن خون از داخل کبد مورفین تجزیه شده و از طریق ادرار و مدفوع خارج می‌شود.

تنها تفاوت روش‌های سم‌زدایی، داروهایی است که در این روش‌ها مورد مصرف قرار می‌گیرد.

* در سم‌زدایی با کلونیدین علائم ترک یا خماری (بی‌حالی) کاهش می‌یابد.

* در سم‌زدایی با داروهای آگونیست به دلیل اینکه مقداری از مواد موجود در بدن با این داروها جایگزین می‌شود، علائم ترک اعتیاد به صورت خفیف (کم) و به تدریج ظاهر می‌گردد و در مدت زمان کوتاهی از بین می‌رود.

* در سم‌زدایی به روش‌های سریع و فوق سریع استفاده از داروهای آنتاگونیست باعث می‌شود که روند دفع مورفین از بدن سرعت بیشتری پیدا کند.

همچنین میزان عود و برگشت بیماران درمان شده در تمامی روش‌ها تقریباً یکسان است و میزان پاک ماندن این بیماران ارتباط چندانی با روش سم‌زدایی ندارد.

اقدامات بعد از سم‌زدایی مانند درمان نگهدارنده با نالترکسان، درمان‌های روان‌شناختی، درمان بیماری‌های زمینه‌ای همراه اعم از بیماری‌های جسمی و روانی، آموزش خانواده و حمایت‌های اجتماعی در میزان پاک ماندن بیماران درمان شده حرف اول را می‌زنند.

در بسیاری از موارد خود بیمار یا خانواده و اطرافیان آن روش سم‌زدایی را انتخاب می‌کنند. در حالی که روش سم‌زدایی بهتر است توسط پزشک درمانگر انتخاب شود.

پزشک درمانگر بعد از مشاوره و معاینه بیمار تصمیم می‌گیرد که کدام روش سم‌زدایی برای بیمار از نظر کم خطر بودن و به صرفه بودن مناسب است.

در مواردی که پزشک تشخیص دهد، بیمار با سم‌زدایی نتیجه زیادی نخواهد گرفت، درمان طولانی مدت و نگهدارنده با متادونیا درمان طولانی مدت و نگهدارنده با بوپره نورفینبهترین درمان ممکن خواهد بود.

وکیل کلاهبرداری

وکیل رابطه نامشروع 

وکیل آنلاین تلگرام 

وکیل آنلاین واتس اپ

وکیل مواد مخدر

 

مالیات بر ارث

 

در ادامه مقاله قبل در مورد ترک اعتیاد به روش سم‌زدایی، به بیان دیگر روش‌های سم‌زدایی در درمان و ترک اعتیاد می‌پردازیم:

ترک اعتیاد به روش سم‌زدایی

3- سم‌زدایی سرپایی با داروهای آگونیست مانند متادون و بوپره نورفین

در این روش متادون یا بوپرکسین (داروهای ترک اعتیاد) به بیمار تجویز شده و طبق یک برنامه مشخص مقدار آن کم شده و قطع می‌شود. با کم کردن مقدار دارو علائم بسیار خفیف خماری (بی‌حالی) ظاهر شده و سپس قطع می‌شود. استفاده از این داروها حتماً نیاز به تجربه و آموزش در دوره‌های تخصصی دارد.

در صورت استفاده خود سرانه از این داروها خطر عوارض جبران‌ناپذیر مانند مرگ، بیمار را به شدت تهدید می‌کند. این روش سم‌زدایی اگر توسط پزشک با تجربه و دوره دیده انجام شود مورد قبول‌ترین روش سم‌زدایی توسط بیماران محسوب می‌شود و درصد موفقیت زیادی دارد.

(آگونیست: ماده شیمیایی است که در یک سلول با اتصال به گیرنده‌های آن سلول باعث پاسخ و واکنش آن سلول می‌شود. آگونیست اغلب تقلیدکنند عمل یک ماده طبیعی در بدن است).

4- سم‌زدایی سریع به صورت بستری یا RD

در این نوع سم‌زدایی بیمار به مدت حداقل چهار روز در مرکز بستری یا بیمارستان بستری شده و با استفاده از دارو به تدریج از مواد پاک می‌شود. در این روش از داروهای آنتاگونیست مانند نالوکسان و نالترکسان نیز استفاده می‌شود که روند دفع مورفین از بدن را سریع‌تر می‌کنند. در این نوع سم‌زدایی مانند سایر روش‌ها فرد علائم ترک اعتیاد خفیف (کم) تا متوسط را تجربه می‌کند، ولی با توجه به اینکه تحت نظر است این علائم توسط گروه پزشکی درمان می‌شوند.

5- سم‌زدایی فوق سریع یک روزه به صورت بستری یا UROD

در این روش نیز از داروهای آنتاگونیست در حجم زیاد استفاده می‌شود و به علت اینکه بیمار در حال هوشیاری توانایی تحمل علائم خماری شدید این روش را ندارد بیمار را بیهوش می‌کنند.

ادامه مطلب .....

 

وکیل کلاهبرداری

وکیل رابطه نامشروع 

وکیل آنلاین تلگرام 

وکیل آنلاین واتس اپ

وکیل مواد مخدر

مالیات بر ارث

ترک اعتیاد به روش سم‌زدایی

سم‌زدایی چیست؟

سم‌زدایی اولین مرحله درمان اعتیاد به مواد مخدر است. در واقع به تمام کارهایی که در جهت پاک شدن بدن بیمار از مواد مخدر انجام می‌شود سم‌زدایی می‌گویند.

بسیاری از مردم سم‌زدایی را معادل ترک اعتیاد می‌دانند و فکر می‌کنند با سم‌زدایی مشکل شخص معتاد برای همیشه حل می‌شود.

مراحل درمان و ترک اعتیاد

درمان اعتیاد دو مرحله دارد:

1- مرحله اول پاک شدن یا برطرف کردن وابستگی بدنی به مواد به طوری که بعداز آن، بیمار با عدم مصرف مواد مخدر خمار (بی‌حال) نشود.

2- مرحله دوم پاک ماندن یا برطرف کردن وابستگی روانی بیمار به طوری که شخص بتواند وسوسه مصرف مواد را در وجود خود کنترل کرده و همیشه انگیزه پاک ماندن را در خود بالا نگاه دارد.

انواع سم‌زدایی

1- سم‌زدایی یابویی

2- سم‌زدایی با کلونیدین به صورت سرپایی

3- سم‌زدایی سرپایی با داروهای آگونیست مانند متادون و بوپره نورفین

4- سم‌زدایی سریع به صورت بستری RD

5- سم‌زدایی فوق سریع یک روزه به صورت بستری یا UROD

1- سم‌زدایی یابویی

اگر فرد معتاد به مدت حداقل ۸ روز مواد مخدر و جایگزین‌های آن را مصرف نکند. بدون هیچ گونه دارویی بعد از تمام شدن علائم خماری (بی‌حالی) که در بسیاری از موارد سخت و طاقت فرساست، خود به خود پاک شده و پس از آن دیگر خمار نخواهد شد. شاید این ساده‌ترین و در عین حال پر دردسرترین نوع سم‌زدایی باشد. به این سم‌زدایی در اصطلاح ترک یابویی گفته می‌شود. این نوع سم‌زدایی در بازپروری‌ها انجام می‌شود.

2- سم‌زدایی با کلونیدین به صورت سرپایی

در این نوع سم‌زدایی بیمار مصرف مواد را قطع کرده و علائم خماری با استفاده از داروهای مختلف که توسط پزشک تجویز می‌شود کم می‌شود. داروی اصلی که برای این نوع سم‌زدایی استفاده می‌شود کلونیدین است. این نوع سم‌زدایی برای مصارف کم و سبک مواد و بیشتر براساس تمایل بیمار توسط پزشک دوره دیده و با تجربه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بعد از سم‌زدایی یابویی این نوع سم‌زدایی از نظر سختی و پر دردسر بودن در مرتبه دوم قرار دارد.

ادامه مطلب ....

وکیل کلاهبرداری

وکیل رابطه نامشروع 

وکیل آنلاین تلگرام 

وکیل آنلاین واتس اپ

وکیل مواد مخدر

مالیات بر ارث

به چه کسی وکیل گفته می‌شود؟

وکیل کسی است که از طرف شخص دیگری، اعم از حقوقی یا حقیقی به موجب عقد وکالت برای انجام کاری مأمور می‌شود.

طبق اصل 35 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در همه دادگاه‌ها، طرفین دعوا (خواهان و خوانده) حق دارند برای خود وکیل انتخاب نمایند و اگر توانایی انتخاب وکیل را نداشته باشند باید برای آن‌ها امکانات تعیین وکیل فراهم شود.

وکیل در توکیل یعنی چه؟

وکیل در توکیل به وکیلی گفته می‌شود که از سوی موکل خود اختیار مشخص کردن وکیل دیگری را برای او داشته باشد.

تعهدات وکیل نسبت به موکل براساس قانون مدنی

تعهدات وکیل نسبت به موکل به شرح حدود اختیاراتی است که وکیل طبق وکالت‌نامه تنظیم شده با موکل، امضا نموده است اقدام نماید.

در وکالت‌نامه‌های رسمی که از دفاتر اسناد رسمی صادر می‌شود و یا وکالت‌نامه‌های قضایی بین وکلای دادگستری و موکل، قسمت حدود اختیارات وکیل مشخص شده است که طرفین (وکیل و موکل) می‌توانند طبق خواسته خود حدود و اختیارات وکیل را اعلام نمایند.

تعهدات وکیل بستگی به این دارد که وکیل تا چه اندازه و در چه موضوعاتی از موکل اختیار و اجازه پیگیری امور را داشته باشد.

* طبق ماده ۶۶۶ قانون مدنی، هرگاه از تقصیر وکیل خسارتی به موکل متوجه شود که عرفاً وکیل مسبب آن محسوب می‌گردد مسئول خواهد بود.

* طبق ماده ۶۶۷ قانون مدنی، وکیل باید در تصرفات و اقدامات خود مصلحت موکل را مراعات نماید و از آنچه که موکل بالصراحه (با بیانی روشن) به او اختیار داده یا بر حسب شواهد و عرف و روال، داخل اختیار اوست، تجاوز نکند.

* طبق ماده ۶۶۸ قانون مدنی، وکیل باید حساب مدت وکالت خود را به موکل بدهد و آنچه را که به جای او دریافت کرده است به او رد کند.

* هرگاه برای انجام یک امر، دو یا چند نفر وکیل معین شده باشد، طبق ماده 669 قانون مدنی، هیچ یک از آن‌ها نمی‌تواند بدون دیگری یا دیگران دخالت در آن امر بنماید، مگر اینکه هر یک مستقلاً وکالت داشته باشد، در این صورت هر کدام می‌تواند به تنهایی آن امر را به جا آورد.

* طبق ماده ۶۷۰ قانون مدنی، چنانچه دو نفر به نحو اجتماع، وکیل باشند به موت (مرگ) یکی از آن‌ها وکالت دیگری باطل می‌شود.

* طبق ماده ۶۷۱ قانون مدنی، وکالت در هر امر، نیازمند وکالت در لوازم و مقدمات آن نیز هست مگر اینکه تصریح و تأکید به عدم وکالت باشد.

* طبق ماده ۶۷۲ قانون مدنی، وکیل در امری نمی‌تواند برای آن امر به دیگری وکالت دهد، مگر اینکه صریحاً و به روشنی یا به دلالت قرائن و شواهد، وکیل در توکیل باشد.

* اگر وکیل که وکالت در توکیل نداشته، انجام امری را که در آن وکالت دارد به شخص ثالثی واگذار نماید، طبق ماده 673 قانون مدنی، هر یک از وکیل و شخص ثالث در مقابل موکل نسبت به خساراتی که مسبب محسوب می‌شود مسئول خواهد بود.

ادامه مطلب ....

وکیل کلاهبرداری

وکیل رابطه نامشروع 

وکیل آنلاین تلگرام 

وکیل آنلاین واتس اپ

وکیل مواد مخدر

مالیات بر ارث

در ادامه مقاله قبل در مورد حق‌الوکاله وکیل به بیان نحوه محاسبه حق‌الوکاله در دعاوی مختلف می‌پردازیم:

حق‌الوکاله وکیل

نحوه محاسبه حق‌الوکاله در مورد دعاوی مالی

در دعاوی مالی و دعاوی که موضوع آنها اموال است، مانند دعاوی چک،سفته و بیشتر دعاوی ملکی، حق‌الوکاله براساس ارزش مال مورد دعوا دریافت می‌شود و کاملاً براساس توافق بین وکیل و موکل، شرایط دعوا، سختی یا آسانی و نیز رفت و آمد وکیل تعیین می‌شود.

عرف و روال وکلا برای محاسبه حق‌الوکاله در دعاوی مالی معمولاً، از ده درصد ارزش خواسته مالی شروع می‌شود، اما گاهی بیشتر و یا کمتر نیز تعیین می‌گردد که با توجه به نوع دعوا، سختی آن و دیگر شرایط مشخص می‌شود.

نحوه محاسبه حق‌الوکاله در مورد دعاوی کیفری

در مورددعاوی کیفری، مبلغ حق‌الوکاله عرف و روال خاصی وجود ندارد و تابع دعوی،وضعیت طرفین،روند دادرسی،سختی کار،حجم پرونده و... می‌باشد.

برخی عوامل مؤثر در تعیین حق‌الوکاله

اعتبار وکیل، تخصص او، شهرت و تحصیلات تکمیلی وی و... عواملی هستند که در تعیین حق‌الوکاله مؤثر می‌باشند.

هزینه مطالعه پرونده و تنظیم لایحه

گاهی موکل تنها برای مطالعه پرونده به وکیل وکالت می‌دهد، این کار برای آن است که وکیل وضعیت دعوا را بسنجد و ارزیابی نماید که آیا امکان موفقیت در آن دعوی موجود است یا خیر؟

همچنین گاهی وکیل پرونده را به جهت تنظیم لایحه برای موکل مطالعه می‌کند که هزینه آن نیز به شرایط و نوع دعوا و حجم پرونده بستگی دارد.

 

حق مشاوره وکیل چیست؟

مبلغی که موکل در ابتدا به وکیل جهت مشاوره پرداخت می‌نماید حق مشاوره نام دارد و مبلغ آن عرف و روال خاصی ندارد و تابع مواردی مانند شهرت وکیل، مدت زمان مشاوره، نوع دعوی و... می‌باشد.

محاسبه حق‌الوکاله وکیل در هر مرحله‌ی دادرسی

حق‌الوکاله تابع هر مرحله از دادرسی می‌باشد، یعنی در مرحله بدوی (نخستین) حق‌الوکاله آن جداگانه محاسبه و دریافت می‌شود و در مراحل دیگر مانند تجدیدنظر، فرجام‌خواهی، اعاده دادرسی (رسیدگی مجدد)، اعمال ماده 477 و اجرای حکم، به صورت جداگانه مشخص و دریافت می‌گردد.

وکیل کلاهبرداری

وکیل رابطه نامشروع 

وکیل آنلاین تلگرام 

وکیل آنلاین واتس اپ

وکیل مواد مخدر

 

مالیات بر ارث

 

 

نمونه رأی در مورد کلاهبرداری رایانه‌ای

خلاصه جریان پرونده

در مورد شکایت خانم ل.ع و همچنین گزارش مرجع انتظامی (پلیس آگاهی فرماندهی شهرستان فردوس) فردی با هویت ع.ش که اطلاعات هویتی بیشتری از نامبرده در پرونده موجود نمی‌باشد، مبنی بر کلاهبرداری رایانه‌ای، بدین شرح که شاکی حسب برگ شکوائیه، مفاد و محتوای برگه‌های بازجویی اولیه مدعی شده است که فردی به نام متهم و به عنوان نماینده شرکت ....، پس از صحنه‌سازی و بستن قرارداد ساختگی اقدام به دریافت مال از شاکی به شیوه‌های گوناگون نموده است و نامبرده از این نظر اقدام به اقامه شکایت کیفری نموده و درخواست رسیدگی دارد.

با توجه به تصویر رسیدهای پرداخت شاکی و پرینت گردش مالی حساب مشتکی‌عنه (آنکه از او شکایت شده) و نیز نتیجه استعلام (پرسش) در مورد آدرس و مشخصات صاحب حساب و محل افتتاح آن، که حسب آن وجه و مبلغی به حسابی به نام مشتکی‌عنه در مؤسسه اعتباری توسعه (سهامی عام)، واریز شده است و با توجه به احضار متهم از طریق روزنامه کثیر‌الانتشار و عدم حضور نامبرده که خود اماره‌ای (نشانه) مبنی بر پذیرش اتهام نسبت داده شده محسوب می‌گردد و با توجه به اظهارات مطلع، با این توضیح که نامبرده پیرو تماس تلفنی متهم و نهایتاً فریفته شدن ناخواسته، مبالغی را به حساب متهم واریز نموده است و نظر به قرارداد معرفی شده در پرونده که از مصادیق و نمونه‌های اعمال فریبکارانه محسوب می‌شود، که عرفاً قابلیت فریب نوع اشخاص اجتماع را دارد و نظر به نتیجه نیابت و وکالت ارسالی و نتیجه ابلاغیه دایر بر عدم شناسایی متهم در آدرس معرفی شده، ضمن لحاظ گزارش مرجع انتظامی (پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان فردوس) و اظهارات مطلعین در مرجع انتظامی و نتیجه استعلامات متعدد از بانک مقصد و با توجه به جوابیه اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان فردوس مبنی بر این مطلب که شرکتی موسوم به .... اصولاً در حوزه این شهرستان موجود نمی‌باشد و با توجه به احراز (دریافتن) حصول و کسب مال به نفع متهم و تحقق نتیجه خاص جرم کلاهبرداری و سایر شواهد و اوضاع و احوال موجود در پرونده ضمن لحاط این مطلب که در واقع در موضوع مورد بحث متهم مذکور مباشر (عامل) معنوی در وارد کردن غیرمجاز داده‌ها که منجر به تحصیل و به دست آوردن وجه و مبلغی به نفع وی شده است، می‌باشد و فرد حاضر شده در پای خودپرداز قصد واریز وجه به حساب متهم را نداشته است و متهم وی را در این مورد فریب داده است، بنابراین مستندا به ماده ۱۳ قانون جرایم رایانه‌ای مصوب ۵/۳/۱۳۸۸ وقوع جرم مذکور از سوی نابرده محرز و مسلم تشخیص و در دفتر پرونده در راستای اعمال بند «ک» ذیل ماده ۳ قانون اصلاح قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مصوب ۱۳۸۱ قرار مجرمیت وی صادر و اعلام می‌گردد.

 

وکیل کلاهبرداری

وکیل رابطه نامشروع 

وکیل آنلاین تلگرام 

وکیل آنلاین واتس اپ

وکیل مواد مخدر

 

مالیات بر ارث

 

در ادامه مقاله قبل در مورد نمونه رأی جرم کلاهبرداری به بیان رأی دادگاه تجدیدنظر در خصوص این پرونده می‌پردازیم:

نمونه رأی در مورد جرم کلاهبرداری

موضوع: کلاهبرداری از طریق دلایل جعلی مستند رأی دادگاه

رأی شماره 9209972130600365 مورخ 28/5/1392 صادره از شعبه 61 دادگاه تجدیدنظر استان تهران رأی دادگاه تجدیدنظر

در مورد تجدیدنظرخواهی آقای ف.ص علیه خانم گ.غ نسبت به دادنامه شماره ۸۹۶ مورخ ۲۷/۹/۹۱ شعبه ۱۱۷۸ دادگاه عمومی جزایی تهران که براساس دادنامه موصوف، نامبرده به اتهام جعل و استفاده از سند مجعول (جعلی) و تحصیل مال نامشروع به تحمل سه فقره حبس (مجموعاً پنج سال) و رد مال به مبلغ پانزده میلیون تومان به تجدیدنظرخوانده محکوم شده است.

دادگاه با بررسی محتویات و مستندات پرونده و مطالعه لایحه تجدیدنظرخواهی نظر به اینکه اعمال ارتکابی تجدیدنظرخواه از قبیل جعل سند و ارائه آن به دادسرا، جهت فریب تجدیدنظرخوانده و دریافت وجه و مبلغ از وی بوده است و عمل نامبرده توسل به وسایل متقلبانه برای بردن مال غیر محسوب می‌شود که وسیله متقلبانه آن جعل و استفاده از سند مجعول است، بنابراین عمل ارتکابی جرم کلاهبرداری است.

نظر به اینکه دلایل و مدارک موجود در پرونده دلالت بر مجرم بودن نامبرده دارد، نظر به اینکه از سوی تجدیدنظرخواه اعتراض مؤثری که باعث نقض دادنامه (شکستن رأی) تجدیدنظرخواسته شود به عمل نیامده است. از این رو تجدیدنظرخواهی غیر وارد تشخیص داده می‌شود و با توجه به اینکه اشتباه دادگاه در تطبیق و هماهنگی عمل ارتکابی با قانون، لطمه‌ای به اساس دادنامه تجدیدنظرخواسته وارد نمی‌سازد با اصلاح ماده استنادی به ماده یک قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری مجازات حبس به چهار سال اصلاح و همچنین پرداخت جزای نقدی به مبلغ پانزده میلیون تومان در حق صندوق دولت به مجازات‌های مذکور اضافه می‌شود.

مجازات رد مال به شاکی به اعتبار خود باقی است و نهایتاً با استناد به ماده ۲۵۰ و بند الف ماده ۲۵۷ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری دادنامه تجدیدنظرخواسته به شرح فوق اصلاح و تأیید می‌گردد. این رأی قطعی می‌باشد.

 وکیل کلاهبرداری

وکیل رابطه نامشروع 

وکیل آنلاین تلگرام 

وکیل آنلاین واتس اپ

وکیل مواد مخدر

مالیات بر ارث

 

در مقاله قبل در مورد انواع وکیل دادگستری به تعریف وکیل انتخابی، وکیل معاضدتی، وکیل تسخیری و وکیل سازمانی پرداختیم و در این مقاله دیگر موارد وکیل دادگستری را بیان می‌کنیم:

انواع وکیل دادگستری

به طور کلی هشت نوع وکیل دادگستری در ایران وجود دارد.

عناوین وکلایی که به دادگستری مراجعه می‌کنند با توجه به مفاد و محتویات قوانین مورد استناد شامل موارد زیر می‌باشد:

5- وکیل اتفاقی: اگر شخصی تحصیل کرده رشته حقوق باشد ولی شغل او وکالت نباشد، بخواهد به صورت اتفاقی برای حل مشکلاتی که بستگان نزدیک او در مراجع قضایی دارند، خارج از چرخه و آزمون‌های کانون وکلای دادگستری، از این کانون برای همان مورد خاص پروانه وکالت موردی بگیرد، با طی مراحل قانونی و پرداخت هزینه مربوطه می‌تواند به این امر اقدام نماید. شخصی که با این روش وکالت موردی برای دفاع از حقوق خویشاوندان و بستگانش گرفته ‌است را وکیل اتفاقی می‌گویند.

6- وکیل کارآموز یا کارآموز وکالت: افراد تحصیل کرده در رشته‌های حقوق پس از قبولی در آزمون‌های ورودی کانون وکلای دادگستری باید مدتی را نزد وکیل باسابقه به عنوان کارآموز سپری نمایند. این افراد می‌توانند در مدت کارآموزی زیر نظر سرپرستان خود، وکالت پرونده‌های سبک را برعهده بگیرند. به وکلایی که در دوران کارآموزی به وکالت می‌پردازند، وکیل کارآموز یا کارآموز وکالت می‌گویند.

7- وکیل قوه قضاییه: به تمامی افرادی که در رابطه با اجرای ماده 187 قانون پنج ساله سوم توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور از مرکز امور کارشناسان قوه قضاییه و مشاورین حقوقی پروانه وکالت دریافت کرده‌اند، وکیل قوه قضا‌ییه می‌گویند.

8- وکیل ایثارگران یا وکیل حمایتی: هنگامی که بسیجیان و افراد ایثارگر در موضوعات حقوقی و قضایی با مشکلاتی رو به رو می‌شوند، وکلای قضایی که در اجرای قانون حمایت قضایی و یا قانون سپاه از دفتر حمایت قضایی پروانه دریافت نموده‌اند، به عنوان وکیل ایثارگران و بسیجیان در مراجع قضایی حاضر شده و خود را با نام وکیل حمایتی معرفی می‌کنند.

وکیل کلاهبرداری

وکیل رابطه نامشروع 

وکیل آنلاین تلگرام 

وکیل آنلاین واتس اپ

وکیل مواد مخدر

 

مالیات بر ارث

 

وکیل پایه یک دادگستری

* وکیل پایه یک دادگستری شخصی است که پس از طی دوره تحصیلات دانشگاهی در مقطع کارشناسی و یا بالاتر در رشته حقوق یا فقه و مبانی حقوق اسلامی یا هم‌‌تراز آن در حوزه علمیه، در آزمون کانون وکلای دادگستری که هر سال یک بار برگزار می‌شود، موفق به کسب معدل و ترازی شده باشد که بتواند در بین رقبای پرشماری که دارد به عنوان کارآموز وکالت پذیرفته شود.

* سپس بعد از قبولی در آزمون کانون وکلا باید استعلامات مورد نیاز را انجام دهد که شامل مواردی چون عدم اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی نیز می‌باشد که این آزمایش‌ها توسط پزشکی قانونی انجام می‌شود، همچنین باید گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و... را از نهادهای امنیتی دریافت و ارائه نماید.

* برای اینکه فرد به یک وکیل پایه یک دادگستری تبدیل شود، به عنوان کارآموز وکالت باید حدود دو سال زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری باتجربه (وکیل سرپرست) به یادگیری و کسب تجربه در زمینه حقوق از طریق حضور در جلسات دادرسی داگاه‌های مختلفی همچون کیفری، حقوقی، خانواده، اطفال و... بپردازد.

* همچنین باید در جلسات آموزشی که هفته‌ای یک بار با عناوین تخصصی مختلف از سوی کانون وکلا برگزار می‌شود شرکت نماید.

* شرکت در آزمونی که کانون وکلا جهت سنجش مهارت‌های کامپیوتردریافت می‌کند و باید در این آزمون قبول شود.

* در صورتی که فرد دوران کارآموزی خود را به طور کامل سپری کرده و در تمامی مراحل و آزمون‌های ذکر شده موفق بوده، کمیسیون کارآموزی پرونده کارآموزی فرد را مورد ارزیابی کامل قرار می‌دهد و اگر پرونده هیچ نقصی نداشته باشد، کارآموز برای وکالت مجاز شده و باید در آزمونی به نام اختبار (امتحان) شرکت نماید، این آزمون چند بار در سال توسط کانون وکلا برگزار می‌شود.

آزمون اختبار دارای دو مرحله کتبی و شفاهی بوده که اگر فرد در هر دوی آنها نمره قبولی را کسب نماید، کانون وکلا او را برای حضور در مراسم تحلیف (سوگند خوردن) مجاز می‌دانند.

بعد از این که کارآموز وکالت در مراسم تحلیف حضور یافت و سوگند یاد کرد به صورت رسمی عنوان وکیل پایه یک دادگستری را دریافت می‌کند.

 

وکیل کلاهبرداری

وکیل رابطه نامشروع 

وکیل آنلاین تلگرام 

وکیل آنلاین واتس اپ

وکیل مواد مخدر

مالیات بر ارث

نمونه رأی در مورد جرم کلاهبرداری

موضوع: کلاهبرداری از طریق دلایل جعلی مستند رأی دادگاه

(جعل سند و ارائه آن به مرجع قضایی و تحصیل رأی مرجع قضایی از این طریق، کلاهبرداری محسوب می‌شود).

رأی شماره 9209972130600365 مورخ 28/5/1392 صادره از شعبه 61 دادگاه تجدیدنظر استان تهران خلاصه جریان پرونده

اتهام آقایان 1- ف.ص اهل و ساکن تهران، دارای سابقه مؤثر کیفری، بازداشت با ناتوانی از تودیع (امانت‌گذاری) وثیقه ۲- ح.ب اهل تهران، بدون سابقه کیفری، بازداشت با ناتوانی از وثیقه دایر بر جعل و استفاده از سند مجعول (جعلی) و به دست آوردن مال از طریق نامشروع به مبلغ12 میلیون تومان موضوع شکایت خانم گ.غ و گزارش شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه ۵ صادقیه بدین شرح که:

خانم گ.غ برای تهیه وثیقه ملکی جهت آزادی فرزندش به آقای ز مراجعه نموده، نامبرده مدارک ملکی را به شعبه مربوطه ارائه و پس از دریافت نیابت و وکالت با حضور در منزل آقای م و تنظیم نیابت و تودیع جعلی وثیقه پس از چند روز آن را به دادسرا ارائه داده است که موضوع جعل، کشف و اعلام شده است که در تحقیقات، متهمان مدعی هستند که دو نفر دیگر به نام‌های آقایان س.خ و ع.ع در جعل دخالت داشتند که پرونده متهمان اخیر در دادسرا مفتوح (باز) است.

رأی بدوی (نخستین)

رأی شعبه ۱۱۷۸ دادگاه عمومی جزایی تهران

با توجه به محتویات پرونده، شکایت شاکی، گزارش بازپرسی، اظهارات متهمان، کشف اوراق و برگه‌های مجعول و جعلی از متهم ردیف اول و برگه‌های مجعول در منزل متهم ردیف دوم و اظهارات متهمان که جعل با استفاده از لپ تاپ آقای م در منزل وی انجام گرفته و شواهد و قرائن حاکی از مشارکت در جعل بوده و دفاع غیر مؤثر وکیل متهم آقای ح.م و کیفرخواست دادسرای تهران ارتکاب جرم محرز و مسلم است.

بنابراین دادگاه مستنداً به مواد ۵۲۳ و ۵۲۸ از قانون مجازات اسلامی و ماده ۲ قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس و ارتشاء و کلاهبرداری، آقای ز را به تحمل ۲ سال حبس به اتهام جعل و یک سال حبس به اتهام استفاده از سند مجعول (ارائه به دادسرا) و ۲ سال حبس و رد مال به اتهام تحصیل و کسب مال نامشروع و آقای ح.م را به تحمل یک سال حبس به اتهام جعل و ۶ ماه حبس به اتهام استفاده از سند مجعول (جعلی) و در مورد تحصیل مال نامشروع با اصلاح کیفرخواست به معاونت در تحصیل مال نامشروع به تحمل ۶ ماه حبس محکوم می‌نماید.

رأی صادره حضوری و ظرف بیست روز قابل تجدیدنظر می‌باشد.

ادامه مطلب ....

وکیل کلاهبرداری

وکیل رابطه نامشروع 

وکیل آنلاین تلگرام 

وکیل آنلاین واتس اپ

وکیل مواد مخدر

 

مالیات بر ارث

 

صفحات سایت :